reklama

Kam s mojim odpadom? Pred suseda!

Je tu Jar. Po zime si chce každý doma upratať, možno niečo malé prestavať a tu práve vzniká otázka: „Maminko máme to tu teď moc hezký, ale co s tím vodpadem? Já nevim táto. Vodvez to někdě do lesa, nebo v noci na konec naši ulice“. Viem. Je to sarkastická poznámka a smutná, ale je to tak :(

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Bývam v Devínskej Novej Vsi na okraji Bratislavy na príjemnej a kľudnej ulici. Žiaľ až na konci. Potom už len lúka. Už roky sú tu položené asi tri panely. Nikto nevie odkedy, od koho a práve preto si asi niektorí susedia, vymysleli, že si tu urobia smetisko. A tak nám tu pomaly pribúda stavebný odpad (odborne inertný), pneumatiky, starý olej a podobne.

Asi pred týždňom som prišiel skôr domov a akurát som stretol jedného suseda, vyvážajúc svoje stavebné prebytky. Asi si myslel, veď ešte je skoro, všetci sú v robote, nikto ma neuvidí. Chyba! A tak som si pri parkovaní pred domom vypol v aute „poetické melodie Tři sester“ stiahol okienko a reku idem ho slušne poriešiť. Na prvý krát sa mi nepodarilo. Že vraj to tam vozia všetci a toto nie je žiadny odpad, ale iba kamene zo záhrady a na tej lúke je aj tak kamenitá pôda. Takže ma ignoroval a... vysypal to tam. Nepodarilo sa na prvý krát, podarilo sa na druhý krát. Mestská polícia mu to vysvetlila a nakoniec si to musel naložiť a odviezť naspäť. Asi som hnusný, že nechcem žiť na smetisku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia vec s týmto súvisiaca, čo ma jeduje a čomu nerozumiem, je vyvážanie takéhoto odpadu do lesa. (Zámerne nepoužívam slovo bordel, pretože si myslím, že status bordelu dostáva odpad až momentom položenia do lesa). Často behávam z Devínskej smerom na Záhorskú Bystricu cez taký malý lesík a motkám sa tam okolo diaľnice. Každý krát tam objavujem, zvlášť teraz na jar, nové a nové „kôpky“. Moje top nálezy, čo som tam zatiaľ videl, bolo asi 20 tesco igelitiek s kuchynským odpadom naukladaných pekne vedľa seba a teraz sa držte, uprostred lesnej cesty vyliaty zostatok betónu z domiešavača.

Čo teda s iným, ako bežným domovým odpadom? Pre nakladanie s komunálnym odpadom a drobnými stavebnými odpadmi na území hl. m. SR Bratislavy platí Všeobecne záväzné nariadenie hl. m. SR Bratislavy č.6/2004. Na základe tohto VZN je každý pôvodca odpadu povinný zapojiť sa do systému zberu a mať zabezpečený odvoz komunálneho odpadu. Každá obec (mesto) je povinná zabezpečiť podľa potreby, najmenej dvakrát do roka, zber a prepravu objemných odpadov na účely ich zhodnotenia alebo zneškodnenia, oddelene vytriedených odpadov z domácností s obsahom škodlivín a drobných stavebných odpadov (§ 39 ods. 3 písm. b) zákona o odpadoch. K tomuto účelu môžu obce a mestá zriaďovať aj zberné dvory.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako naložiť s odpadom v Bratislave v MČ Devínska Nová Ves: http://www.devinskanovaves.sk/zivotne-prostredie/odpady/co-s-odpadom.html?page_id=2009

Martin Zigo

Martin Zigo

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som občan Slovenska a zaujímam sa, čo sa okolo mňa deje.Vytáča ma, ako niektorí politici bravúrne manipulujú s pravdou, smejú sa nám pri tom do tváre, skrývajú sa za imunitu a spoliehajú sa, že podvody, ktoré vytvorili počas toho, čo boli pri moci a korýtku,čas zametie pod koberec. Zoznam autorových rubrík:  veseléSmutnéa také neutrálne

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu